Linked by Thom Holwerda on Wed 16th Dec 2009 00:13 UTC
Gnome In the item we ran yesterday about GNOME and the GNU Project, one aspect got snowed under a little bit. It turns out a claim made in the iTWire article about the role a blog post by Miguel De Icaza was false, and even though the claim wasn't ours, I did repeat it, and therefore, should correct it too. I also need to offer apologies for not framing the opening of the article clear enough - had I framed it better, a lot of pointless discussion and name-calling could've been avoided.
Permalink for comment 399835
To read all comments associated with this story, please click here.
Be very careful
by chully on Wed 16th Dec 2009 07:48 UTC
chully
Member since:
2009-04-23

Holwerda,

You have made a claim about me in your posting above. You have no basis for this claim and I strongly advise you to withdraw it immediately.

Someone from the GNOME Foundation has made a counter claim - that is all you can say. Has this Esfahbod chap offered you incontrovertible proof that the post that led to Lucas Rocha's initial mail was something other than De Icaza's post? Do you have that proof? You may be needing it soon unless you retract your accusations about me.

You say I had nothing to back up my claim - did you bother to check with me?

Let people know the whole story: I submitted a link to OSNews to my story on Saturday morning (Dec 12) AEST, as I did to Slashdot and a couple of other sites. You did not have the integrity to link to it, you plagiarised it. The source was public and I had provided all the links but the proper thing to do was to link to my story, even if you wrote your own. You wanted to be a star.

Now someone from GNOME seems to be putting pressure on you and you don't appear to have the guts to stare them down. Or are you trying to suck up to them?

Develop some guts. Else stop calling yourself a journalist. The way you have handled this whole thing shows that you haven't a clue about journalism.

Sam Varghese

Reply Score: -2